Et billede af broen over Vejle Fjord

VEJLE KOMMUNE

EduAdm skaber overblik og sikker kommunikation
med elever

Hos Vejle Kommune kan de næsten ikke få armene ned efter deres implementering af EduAdm, og de ser meget frem til at tage systemet i brug.

Når vi spørger Uddannelseskonsulent Marianne Jakobsen, hvorfor Vejle Kommune valgte EduAdm, falder svaret prompte: ”Vi spurgte vores netværk til råds, og de pegede samstemmigt på EduAdm som den bedste løsning til vores udfordringer."

Der var derfor også fuld enighed blandt medarbejdere og ledelse om, at de skulle vælge EduAdm. Og selvom de havde store forventninger til systemet, er Marianne Jakobsen alligevel blevet positivt overrasket: ”Da vi først begyndte at arbejde med EduAdm, viste det sig at indeholde endnu flere funktioner og muligheder, end vi havde forestillet os. Det kunne meget mere, end vi havde regnet med.”

Og Marianne Jakobsen er ikke i tvivl om, hvad hun vil fremhæve ved EduAdm:
”Det mest værdifulde for os ved EduAdm er overblikket. Vi har nu et fuldt overblik over vores elever, og det er lynhurtigt at slå eleverne op i systemet. Førhen skulle vi fx kunne huske, hvilket hold hver elev var tilknyttet. Nu søger jeg blot på fornavn eller et telefonnummer, og så har jeg al information om eleven på min skærm.”

Vejle Kommunes logo

“Vi kommer til at spare meget tid på unødige mails og telefonopkald, og det bliver en kæmpe hjælp, at vi ved præcis hvilket materiale eleverne har modtaget samt hvornår. Og så giver det også en stor tryghed at vide, at vores elevers data behandles forsvarligt.”

- Marianne Jakobsen, uddannelseskonsulent

Tryg implementering

Marianne Jakobsen ser også frem til, at de får adgang til direkte og sikker kommunikation med deres elever. ”Vi kommer til at spare meget tid på unødige mails og telefonopkald, og det bliver en kæmpe hjælp, at vi ved præcis hvilket materiale eleverne har modtaget samt hvornår. Og så giver det også en stor tryghed at vide, at vores elevers data behandles forsvarligt.”

Selve implementeringen af EduAdm er gået problemfrit, og alle medarbejdere har følt sig trygge i processen: ”Vi oplevede at blive talt til i et sprog, som alle kunne forstå. Der var stor tålmodighed og nysgerrighed fra konsulenternes side, og de har været tilgængelige og hjælpsomme hele vejen igennem.”

Har man planer om at komme på EduAdm, er det Marianne Jakobsens klare anbefaling, at man prioriterer at sætte ressourcer af til implementeringen.
”Vi har valgt at prioritere implementering højt, så alle vores arbejds- og forretningsgange er fuldstændig gennemarbejdede, inden vi går live. Vi har fx besluttet at al kommunikation med elever fra 1.1.2020 skal foregå gennem EduAdm. Derfor har vi allerede nu udarbejdet diverse formularer samt planer for, hvornår og hvordan vi skal kommunikere med eleverne i løbet af deres uddannelsesforløb.”

Tilbage til cases